American Media, eigenaar van titels als National Enquirer en Muscle &
Fitness, ontfermt zich over de productie, verspreiding, advertentieverkoop
en marketing van het befaamde magazine en andere uitgaves van Playboy
Enterprises in de Verenigde Staten. Daarmee wil Playboy kosten besparen.

Redactie in eigen handen
Playboy blijft alleen het redactionele gedeelte zelf doen, zo liet de
onderneming dinsdag weten. "Ons doel is om ons te richten op datgene waarin
we het beste zijn. Dat is het creëren van een aantrekkelijke inhoud." Door
de uitbesteding van werkzaamheden verdwijnen 25 banen.

Het blootblad lijdt dit jaar naar verwachting een verlies van 8 miljoen
dollar. Al enige jaren gaat het slecht met de papieren uitgave, doordat
steeds meer mannen aan hun trekken komen op internet. Met hulp van de
kostenbesparingen moet het blad eind 2011 weer winstgevend worden.

Verkoop
Oprichter Hugh Hefner (83) zou volgens sommige berichten overwegen om Playboy
Enterprises helemaal te verkopen. In Nederland wordt Playboy uitgegeven door
Sanoma Men’s Magazines

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl